Case

EOS

«FMG har virkelig overgått forventningene våre.»

E
Vårt PR-samarbeid med FMG har virkelig overgått forventningene våre på mange plan, men det som er avgjørende for oss som kunde er bredden av kunnskap og kontakter, og at det finnes energi og driv i alltid å forsøke å forstå budskapet vårt. Dere leverer et personlig, engasjert og troverdig inntrykk, alltid, og on time!
– Karin Wennerberg, Regional Sales and Service Administrator Nordic & Baltic
01

Oppdrag

EOS søkte en ny PR-partner for å nå ut til eksisterende markeder i Norden og Baltikum. De hadde tidligere brukt FMGs tjenester for annonsering i ulike native-kanaler. Kjennskapen til teamet og organisasjonen bidro til at de valgte å utvide samarbeidet til PR. Målet var økt synlighet i relevante business- og bransjemedier for slik å styrke EOS´ posisjon og øke kjennskapen til selskapets nisje: Industriell 3D-printing.

02

Løsning

FMG hjalp til med å lage en ny PR-strategi spesielt for Norden og Baltikum. EOS budskap ble spisset og det ble produsert innhold og pressemeldinger som deretter ble distribuert til et stort nettverk av journalister i håndplukkete medier.

03

Resultat

Et høyt antall plassering av innhold hos relevante målgrupper i ulike medier, i de landene som EOS definerte som satsningsområder. Nettverksbygging til journalister i disse landene og økt bevissthet rundt det å skape interessant innhold for å tiltrekke de riktige målgruppene. I det siste kvartalet av 2018 hadde FMG nitten publiseringer i print- og onlinemedier for EOS.

Antall pressemeldinger
0
Antall personer i PR-teamet
0
Antall land med PR-aktiviteter
0